WMO Taxivervoer

Als u een mobiliteitsbeperking heeft, is reizen met (alleen) openbaar vervoer misschien niet goed te doen. Wanneer u niet (meer) met het openbaar vervoer kunt reizen en u uw vervoer niet zelf kunt organiseren, bijvoorbeeld met hulp van uw familie en/of uw sociale netwerk, dan kan de gemeente u hiervoor compenseren. Vervoer via de Wmo-taxi kan een oplossing zijn. Om gebruik te maken van de Wmo-taxi moet u contact opnemen met de gemeente waar u woont. Samen met u brengt de Wmo consulent uw vervoersbehoefte in kaart en wordt gekeken naar welke oplossing het best bij u past.

De Wmo-taxi kunt u gebruiken voor sociaal recreatief vervoer. Sociaal recreatief vervoer is bijvoorbeeld naar de supermarkt, naar de sportclub of naar familie of denk aan een bezoek aan de dokter of ziekenhuis.

Hoe werkt het?

  • U reserveert een rit en geeft uw vertrek en aankomstadres op. U wordt dan van deur tot deur vervoerd
  • Maakt u gebruik van een rolstoel, rollator, looprek of heeft u een geleide-, hulp-, werk- of SOHO-hond? Deze kan ook mee in de Wmo-taxi. U moet dit doorgeven bij het reserveren van de rit.
  • De Wmo-taxi neemt evt bagage mee. In verband met de beperkte ruimte is het niet toegestaan om hiervoor een extra zitplaats te gebruiken. Alle bagage moet in de laadruimte kunnen
  • U mag zich laten vergezellen door maximaal één gezinslid of begeleider. Dit moet u bij het reserveren van de rit doorgeven.
  • De Wmo-taxi rijdt van maandag tot en met zondag van 7:00 – 00:30 uur.
  • De Wmo-taxi kan langs verschillende adressen rijden om andere reizigers op te halen of weg te brengen.

Het reserveren werkt als volgt:

  1. U reserveert uw rit tijdig, maar in ieder geval uiterlijk 1 uur van tevoren
  2. U belt ons op één van onze telefoonnummers
  3. U laat weten op welk adres u opgehaald wilt worden en naar welk adres u wilt reizen
  4. U geeft door hoe laat u opgehaald wilt worden en eventueel hoe laat u wilt aankomen
  5. Als u gebruikmaakt van een hulpmiddel (rolstoel, rollator etc.) of een geleide-, hulp-, werk of SOHO-hond mee wilt nemen, dan geeft u dit bij de reservering aan
  6. U geeft door of er een begeleider of gezinslid meereist
  7. Regelmatig terugkerende ritten kunt u vooruit reserveren
  8. Heeft u gereserveerd, maar bent u toch verhinderd om te reizen? Dan moet u de rit zo snel mogelijk afmelden. U doet dit uiterlijk 1 uur van tevoren.

De rit:

  • De Wmo-taxi kan een kwartier eerder of later dan het afgesproken tijdstip arriveren.
  • De Wmo-taxi kan tijdens uw rit andere passagiers ophalen of wegbrengen.
  • De Wmo-taxi mag onderweg niet op u wachten terwijl u een boodschap doet.

Gegarandeerde aankomsttijd

De Wmo taxi kan uw aankomsttijd garanderen voor ritten naar het station, ziekenhuis, bioscoop of theater, huwelijksplechtigheden, begrafenissen of crematies. Hierbij geldt dat:
• U uw rit zo vroeg mogelijk reserveert, maar uiterlijk 2 uur van tevoren
• U bij het reserveren van uw rit duidelijk aangeeft dat het om een rit met gegarandeerde aankomsttijd gaat.
Onze klantvriendelijke chauffeurs zijn u graag van dienst.
De chauffeur haalt u op van binnen, begeleid u naar de auto, en helpt u met instappen. Wanneer u boodschappen of koffers heeft zal de chauffeur deze voor u in de auto plaatsen, en thuis voor u in de hal zetten.
Kwaliteit en behulpzaamheid, dat is waar Taxi Albert voor staat!
Meer weten over WMO vervoer via Taxi Albert? Neem contact met ons op.

Taxi reserveren

U kunt op de volgende manieren een taxirit reserveren:
• Telefonisch: Bel 0223-333333 of 06-83114354